KPY Novapolis uudistaa brändiään ja yksinkertaistaa nimeään. Jatkossa yritys tunnetaan lyhyemmin ja ytimekkäämmin Novapoliksena. Uudistuksen tavoitteena on lisätä selkeyttä, erottautumista ja viestinnän sujuvuutta.
Uudistus näkyy jo Novapoliksen verkkosivuilla sekä sosiaalisessa mediassa. Brändimuutos toteutetaan vaiheittain. Yrityksen virallinen nimi pysyy kuitenkin ennallaan.
Novapoliksen tavoitteena on tarjota asiakkailleen moderni työpäiväkokemus sekä yhteisö, joka vetää puoleensa osaajia. KPY-konsernin ja Novapoliksen toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen sanoo, että brändin kirkastaminen on luonnollinen askel yrityksen kehityksessä ja sen strategian toteuttamisessa.
”Novapolis on jo vakiintunut nimi niin asiakkaidemme kuin henkilöstömme keskuudessa. Haluamme nyt vahvistaa Novapoliksen brändiä entisestään ja tehdä siitä vielä tunnistettavamman. Osuuskunta KPY:n ja KPY Novapoliksen liiketoiminnat ovat erilaiset. KPY-etuliitteestä luopuminen viestinnässämme vähentää sekaannusten mahdollisuutta”, taustoittaa Lehikoinen.
Novapolis osa KPY-konsernia
Osuuskunta KPY osti koko Technopolis Kuopio Oy:n osakekannan syksyllä 2019. Samalla yhtiön nimi vaihtui KPY Novapolis Oy:ksi. Nimenmuutos korosti tuolloin muun muassa osuuskunnan uudistumista ja sen aktiivista roolia yhtenä Itä-Suomen elinkeinoelämän kehityksen veturina.
”Olemme arvopohjainen omistaja, joka tähtää omistamiensa yhtiöiden pitkäjänteiseen kehittämiseen ja arvonnousuun. Jatkamme Novapoliksen aktiivista ja pitkäjänteistä kehittämistä. Brändimuutos tehdään liiketoiminnallisista syistä, eikä vaikuta tähän tavoitteeseen tai omistajastrategiaamme millään tavalla”, kertoo Lehikoinen.